Black Friday on jatkuvasti merkitystään kasvattava kauppapäivä Suomessa ja se on yksi isoimmista myyntipäivistä koko vuonna. Paytrailin raportin mukaan vuonna 2017 Black Fridayn myynti ylitti vuoden toiseksi parhaan myyntipäivän yli 50 prosentilla ja vuonna 2018 keskimääräinen ostosmäärä ylitettiin jo 225 prosentilla.
Sama nouseva trendi näkyy myös keskiostosten arvossa, sillä vuonna 2017 Black Friday nosti tavallisen perjantain keskiostosta 12 % ja vuonna 2018 jo 17 %. Kasvun odotetaan jatkuvan. Vuonna 2018 Gigantin oma nettimyynti kasvoi 24 prosentilla vuoteen 2017 Black Friday -päivään verrattuna, ja kaikkiaan myynti kasvoi 15 prosentilla lähestulkoon 25 miljoonaan euroon.
Black Fridayn kasvuun vaikuttaa esimerkiksi sen läheisyys toisen shoppailupäivän eli 11.11. vietettävän Singles' Dayn kanssa, minkä lisäksi ajankohta marraskuun loppupuolella tekee siitä hyvän aloituksen joulusesongille. Klarna kertoi raportissaan, että vuonna 2018 eli 60 prosenttia suomalaisista aikoi ostaa joululahjoja mustana perjantaina.